Byonit
Byonit

Béyonit helpt lokaal mkb versneld naar meer omzet en klanten

Bedrijf in beeld

LEEUWARDEN – “Accepteer de situatie. Analyseer je bedrijf. Bekijk de bedreigingen, maar zie ook vooral kansen, hoe lastig dat ook is.” Dat is de visie van Frank Zijlstra en Bram Niemendal op ondernemen in crisistijd. Ze zijn expert op het gebied van online merkactivatie. Bedrijven beter laten presteren is het belangrijkste doel van hun bedrijf Béyonit. Dat doen de twee met een team van dertig enthousiastelingen. In tijden van corona bekijken ze hoe ze het lokale mkb kunnen ondersteunen met allerhande vraagstukken.

Het team van Béyonit lost elke dag technische, creatieve en marketinggerelateerde vraagstukken op. Zijlstra: “We kregen in de eerste coronagolf veel aanvragen van ondernemers die al een website of webshop hadden: hoe ze de volgende stap konden maken? Iedereen zit thuis. Scrolt door timelines van Facebook en Instragram en shopt online. Daar liggen grote kansen. Want tja, elkaar ontmoeten in de horeca zit er nu even niet in.”

Béyonit heeft in die eerste coronaperiode veel ondernemers geholpen met online aanbieden van hun producten of diensten op webshops als Bol.com en Amazon. Bedacht online mediacampagnes en hielp zo bestaande en nieuwe klanten op weg in deze bizarre tijd.

Versnelde uitrol webshop

Bram Niemendal: “In het begin van de uitbraak hebben we ondernemend Friesland geattendeerd op de mogelijkheden van internet. Dan kun je denken aan het op- of omzetten van online campagnes via verschillende kanalen. Om op die manier ondernemers aan nieuwe klanten te helpen. Of hun website eens onder de loep te nemen, deze te updaten en te verbeteren. Niet alleen van ondernemers overigens, ook andere organisaties. We hebben bij sommige klanten de webshop versneld uitgerold, omdat hun fysieke verkoop lastig of onmogelijk was geworden door de lockdown.”

Nieuwe weg inslaan

Maar wat nu als je de zaak moet sluiten? Dat het zover is gekomen dat je geen uitweg meer ziet? “Als ondernemer wil je verder. Dat is per slot van rekening je drive. Je bent niet voor niks gestart”, weet Frank Zijlstra. “Dan kunnen we meedenken over een nieuwe weg die je in kunt slaan of we nemen je huidige businessmodel onder de loep. We bekijken wat je deed, hoe je dat deed en we geven je handvatten om het roer misschien wel om te gooien of een doorstart te maken.”

Vrijblijvend advies

Daarnaast kwamen de marketeers erachter dat heel veel organisaties alleen nog op traditionele wijze werken. Niet online vertegenwoordigd zijn of het maximale uit alle mogelijkheden halen. Ook daar lag een schone taak weggelegd voor Béyonit. Niemendal: “We zijn nog lang niet klaar met deze taak. Ik weet zeker dat er nog heel veel ondernemers en andere organisaties zijn die onze hulp kunnen gebruiken. Er valt nog heel veel terrein te winnen. Corona krijgt ons als ondernemer er niet onder. Want ondernemers doen waar ze goed in zijn: doorgaan en niet bij de pakken neerzitten. Ga juist nu met ons in gesprek en samen kijken we waar je kansen liggen.

Weten hoe Béyonit ondernemers heeft geholpen tijdens de eerste golf? 

Ga naar https://www.beyonit.nl/digitaal 

Liever direct contact? mail frank@beyonit.nl.

Afbeelding
Column Ed van Dijk: Nieuwe expo vormen Column 5 uur geleden
Kunstwerk van Janny Zijlstra.
De kunstzinnige levensreis van Janny Zijlstra-Wijnalda Cultuur 8 uur geleden
Afbeelding
Post-covid klachten aangezien voor ouderdomsklachten Zorg & Welzijn 10 uur geleden
Afbeelding
Friesland brengt opvallend veel schilders voort Cultuur 12 uur geleden
Afbeelding
Veel schade en verkeersoverlast bij kop-staartbotsing in Leeuwarden 112-Nieuws 26 apr, 15:41
Roos en Lionne tijdens de finale
Studenten van Aeres VMBO behalen de eerste plek bij de Skills Awards Educatie 26 apr, 12:00
Afbeelding
Succesvolle pilot Aanpak Vroegsignalering wordt voortgezet met EropAf-team Financieel 26 apr, 10:00
Afbeelding
Wat is er te doen tijdens Koningsdag 2024 in Leeuwarden? Cultuur 26 apr, 08:00