dinsdag 17 september, 2019 19:26
Logo rondomvandaag.nl/heerenveen
Foto: sc Heerenveen
Fotoalbum

Succesvolle Sponsorloop bij Abe Lenstra stadion

  Sport

HEERENVEEN - Zoals elk jaar organiseerde sc Heerenveen ook dit jaar een grote actie voor zijn partnerverenigingen, als onderdeel van het sportief partnership. Na de Doelpuntactie van vorig seizoen stond er deze jaargang een grote Sponsorloop op het programma in Heerenveen.

Woensdag 1 mei was het zover: ruim tweehonderd jeugdspelers renden door de grachten van het Abe Lenstra stadion. Een unieke belevenis voor deze kinderen en tegelijkertijd hebben ze hun eigen vereniging hier enorm mee geholpen.

In de weken voor de Sponsorloop hebben de deelnemers een uitgebreide warming-up gedaan. Stuk voor stuk hebben zij goed hun best gedaan om sponsors te zoeken voor deze actie. De opbrengst hiervan is voor hun eigen vereniging, maar de deelnemers maakten zelf ook kans op een mooie beloning. En dat heeft geholpen, want er werd fanatiek gestreden voor de prijzen die sc Heerenveen beschikbaar heeft gesteld.

Vooral in De Westereen maakte deze actie heel wat los. De zestig deelnemers van vv Zwaagwesteinde hebben samen maar liefst 945 sponsors aangemeld. Het hele dorp is benaderd door de kinderen. Via WhatsApp konden ook mensen buiten het dorp zich heel gemakkelijk aanmelden. Zo hebben de jeugdspelers uit de onderbouw (tot en met dertien jaar) samen 5.622,50 euro opgehaald voor hun club.

Behalve de Sponsorloop was er nog veel meer te doen voor de deelnemers: rondleidingen, allerlei voetbalactiviteiten en een FIFA-toernooi. De finale van dit toernooi werd gespeeld in een vol Fean Plaza. Onder luid gejuich en fanatiek aangemoedigd door alle andere deelnemers en supporters mochten de finalisten uitmaken wie er aan de haal ging met de VIP-kaarten voor sc Heerenveen - NAC Breda. Ook deze prijs werd gewonnen door een deelnemer uit De Westereen.

Samen haalden de partnerverenigingen 17.305 euro op. De penningmeesters van de betreffende verenigingen zullen dan ook vast en zeker erg blij zijn met de inzet van hun deelnemers. Bovendien draagt de actie ook bij aan het clubgevoel bij de verenigingen, met al die nieuwe sponsors/supporters erbij. Daar kunnen de clubs mee vooruit, want samen win je meer. 

Meer berichten