
(Dag)-dromen
ColumnHet is een doordeweekse dag en ik ben zoals gewoonlijk een half uur voor de eerste gast aanwezig in het huis van mijn opdrachtgevers. Ik loop mijn rondje door de woning en kijk of alles netjes en representatief is voor de “kijkers” die gaan komen. Mijn rondje ter voorbereiding zit er op waarbij ik heb vastgesteld dat mijn klanten in de voorbereiding grondig te werk zijn geweest, fijn!
Met dat ik beneden aan tafel ga zitten, mijn map er bij pak en de aroma van koffie ruik die reeds voor mij klaar stond, dwalen mijn gedachten af. Beelden van vroeger komen voorbij, waarbij ik zelf een jonge vader was en naarstig op zoek was naar onze eerste koopwoning waar we een fijn thuis konden maken voor ons jonge gezin. Wij waren 20 en 22 jaar toen we onze eerst woning kochten. Er was destijds veel tijd voor een eerste, een tweede en zelfs voor een eventuele derde bezichtiging. En over de prijs? Ach daar viel wel te praten. Je deed standaard een bod redelijk onder de vraagprijs en je kwam er samen wel uit. Inmiddels 20 jaar later, is er een compleet andere realiteit. Hoe anders is het nu, en wat gaan de ontwikkelingen worden voor onze kinderen?
“Trrringgg… Trrinngg” een enthousiast jong stel staat voor de deur, vol hervonden moed en energie vertellen ze dat ze na 1,5 jaar zoeken weer de tijd en energie hebben gevonden om hun dromen na te jagen. De zoektocht gaat samen met frustratie, teleurstelling en hoop om toch hun “thuis” te vinden, waar ze wortels kunnen schieten en een gezin kunnen stichten. Een huis, of beter gezegd “thuis” is niet een bult baksteen, maar een stevig fundament om te groeien. Ze zijn één van de 20 bezichtigingen voor deze woning met een eigen verhaal en zoektocht.
Als makelaar en als mens is het van belang aandacht en begrip te hebben voor je doelgroep, zowel aan verkoper, als de kant van koper. Heb je een woonwens en heb je hier vragen over? Neem gerust contact met mij op.
Met vriendelijke groet,
G2 makelaars