V.l.n.r. Aliisa Niittylä, Jaro Klamer en Cas van IJssel en Ettje Dittman.
V.l.n.r. Aliisa Niittylä, Jaro Klamer en Cas van IJssel en Ettje Dittman.

Postillion en NHL Stenden lanceren The NXT CAMPAIGN

Educatie

LEEUWARDEN - Postillion Hotels en Hotel Management School NHL Stenden slaan de handen ineen en lanceren een employer branding campagne ontwikkeld door jonge Hotello’s: het resultaat van de educatieve challenge The NXT CAMPAIGN. De wedstrijd is opgezet voor eerstejaars hotelmanagementstudenten en biedt hun de kans om een marketingcampagne te ontwikkelen, te testen en uit te voeren in de hospitalitysector. Het winnende team gaat op 11 mei live met de campagne via de social en online kanalen van Postillion Hotels.

Hotel Management School NHL Stenden en Postillion delen de visie dat de beste omgeving om te leren de praktijk is. De wedstrijd haalt eerstejaars hotelmanagementstudenten uit de (virtuele) schoolbanken, om te ontdekken hoe de theorie in het werkveld wordt uitgevoerd. Deze achterliggende filosofie sluit naadloos aan op het Design Based Education (DBE) onderwijsconcept van Hotel Management School NHL Stenden. Directeur Marco ten Hoor: “Wij willen dat studenten niet alleen maar met hun neus in de boeken zitten, maar juist hun toekomstige werkomgeving ervaren. Samen met medestudenten, organisaties én bedrijven, gaan onze studenten aan de slag met actuele vraagstukken en vernieuwende ideeën die in de praktijk worden getest en door middel van deze educatieve challenge uitgevoerd.”

Postillion DBE Hackathon

The NXT CAMPAIGN Challenge ging eerder dit jaar in januari van start met de Postillion DBE Hackathon. Drie dagen lang werkten ongeveer honderd studenten aan een prototype voor een high level employer branding campagne, waarin zij hun ideeën presenteerden en onderbouwden. In dit proces werden zij begeleid door professionals uit het werkveld zoals Kim van Velzen van KIMspiration en Jeroen Kraak van Connextlab.

Een team van Design Based Education- en Hospitality experts beoordeelde de finale versies van de verschillende prototypes. Postillion koos uit de bevindingen van de jury het winnende team dat bestaat uit Ettje Dittman (Duitsland), Aliisa Niittylä (Finland), Jaro Klamer en Cas van IJssel (Nederland). Onder professionele begeleiding van Postillion en marketingbureau KIMspiration ontwikkelden zij het concept tot de huidige campagne.

Employer branding strategie

Met deze campagne wil Postillion nieuwe medewerkers en stagiair(e)s aantrekken. “Wij zijn op zoek naar energieke, ambitieuze Hotello’s, met oog voor detail én mensen, waarmee we het verschil kunnen maken op het gebied van gastvrijheid”, aldus algemeen directeur Postillion Hotels Erik-Jan Ginjaar. “In deze crisistijden is het een uitdaging om de juiste mensen te vinden. Wij merken dat de coronacrisis een carrière in de hotelbranche onzeker en daarmee minder aantrekkelijk heeft gemaakt bij jonge Hotello’s. Het is en blijft echter onze overtuiging dat er - virus of geen virus - altijd mogelijkheden zijn als je maar creatief en innovatief durft te denken met een flinke dosis lef. Met The NXT CAMPAIGN Challenge zetten de studenten een campagne op waarmee zij denken dat Postillion zich als werkgever aantrekkelijker in de markt kan presenteren. Daarnaast biedt dit initiatief hun de kans om rechtstreeks te leren in de praktijk.”

Over Postillion Hotels

Postillion Hotels is een Nederlandse hotelketen met vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht Bunnik, Rotterdam, Amersfoort Veluwemeer, Arnhem, Deventer en Dordrecht. De hotelketen richt zich primair op de vergader- en congresmarkt. Met het Meet Work Stay-concept komt Postillion Hotels tegemoet aan alle behoeften van de zakelijke reiziger van nu. Meet Work Stay is een totaalconcept waarbinnen vergaderen, werken en verblijven een geïntegreerde formule vormen. In de bedrijfsvoering van Postillion Hotels is innovatie en verkenning van nieuwe mogelijkheden in de markt een belangrijk aandachtspunt.

Afbeelding
Nieuwe subsidie voor innovatieprojecten in de landbouw in Noord-Nederland Agrarisch nieuws 1 uur geleden
Afbeelding
Aanbod hoogbegaafdheid van Proloog zorgt ervoor dat kinderen worden gezien Zakelijk nieuws 7 uur geleden
Afbeelding
Start kaartverkoop Grondproeven: culinair muziektheater over een boerenbedrijf in transitie Cultuur 9 uur geleden
Afbeelding
Leeuwarden doet voor de derde keer mee aan het NK Tegelwippen Cultuur 11 uur geleden
Wethouder Hein de Haan haakt samen met Steven Jansen, algemeen directeur van aannemer Knipscheer B.V. het eerste brugdeel.
Laatste bruggen worden geplaatst voor Middelseefeart Politiek gisteren
Afbeelding
Woning aan Uiterdijksterweg gesloten vanwege vondst hennepkwekerij 112-Nieuws 17 apr, 15:00
Afbeelding
Meer ruimte voor wandelen, fietsen en leefkwaliteit in de openbare ruimte Natuur 17 apr, 12:00
Afbeelding
Zwerfafval beloningsprogramma Schoon Belonen Leeuwarden van start Natuur 17 apr, 10:00