De familiebedrijven Dijkstra Assurantiën en r.j. de Boer financieel adviseurs zijn samengegaan.
De familiebedrijven Dijkstra Assurantiën en r.j. de Boer financieel adviseurs zijn samengegaan.

Samen sterk

Algemeen

De financiële wereld veranderd. Verzekeraars smelten samen en reorganiseren, bankkantoren zijn bijna verdwenen uit het straatbeeld en (Europese) wetgeving zorgt er voor dat ondernemen in het verzekeringsland er bepaald niet makkelijker op wordt. Door de veranderingen zie je dat de focus binnen ons soort bedrijven meer en meer komt te liggen op de interne organisatie en administratie en dat we steeds minder tijd hebben voor onze relaties. Een ontwikkeling die kwalijk is en moet worden doorbroken.

Het mooie van ons vak is juist het contact met relaties, het advies geven en er voor kunnen zorgen dat men hun verzekeringen, hypotheken en bankzaken goed geregeld heeft. En als er bijvoorbeeld een schade is opgelopen dan moet deze makkelijk, goed en snel worden afgewikkeld. Hier willen we mee bezig zijn en niet met de overdaad aan zijdelingse administratie.

Om de focus op de juiste zaken te houden hebben wij gezocht naar schaalvergroting. Waarom apart dezelfde dingen doen die we als ballast ervaren terwijl we dit samen tot één keer kunnen reduceren. Om deze reden hebben we afgelopen september dan ook een belangrijke stap voorwaarts gezet. De familiebedrijven Dijkstra Assurantiën (sinds 1976) uit Leeuwarden en r.j. de Boer financieel adviseurs (sinds 1933) uit Gytsjerk, zijn samengegaan. Met het bundelen van onze kennis en ervaring kunnen we onze kernwaarden, zoals onafhankelijk advies en persoonlijke aandacht, in de toekomst blijven waarborgen.

Nu nog even apart van elkaar maar vanaf januari echt samen. We hebben een prachtig bedrijf samengesteld waar 20 enthousiaste specialisten klaar staan voor hun relaties. Dit doen we onder de nieuwe naam: Dijkstra de Boer – verzekeringen en hypotheken.

Het DNA van beide bedrijven is niet echt verschillend en dat maakt samen verdergaan wel een stuk makkelijker. Waar ons personeel elkaar al gevonden heeft, ligt er op het gebied van bijvoorbeeld de automatisering nog een behoorlijke uitdaging. Gelukkig loopt het allemaal naar wens en verwachten we ook dat begin volgend jaar deze transitie is afgerond. 

Naast onze rol als adviseur in verzekeringen voor zowel particulieren als bedrijven complementeren beide kantoren elkaar op andere gebieden. Waar De Boer sterk is in hypotheken heeft Dijkstra de aanvulling als zelfstandig adviseur voor de RegioBank. Straks kunnen alle relaties hiervan profiteren. Groot pluspunt is dat RegioBank zicht steeds meer gaat profileren als lokale bank voor het MKB. Hiermee kunnen we ondernemers nu een totaal pakket aanbieden waarin alle verzekeringen en bankproducten waar ook de bedrijfspandfinanciering en krediet zijn inbegrepen.

Ons volmachtbedrijf, Thomas Assuradeuren, waar de acceptatie van verzekeringen, de polis opmaak en de schadeafhandeling plaatsvindt, completeert onze diensten. We kunnen dus met recht zeggen dat we alle disciplines op het gebied van verzekering in huis hebben. Dit naast een kundige hypothekenteam en een uitgebreid bankpropositie.

Vooral in Leeuwarden weten de mensen ons nog niet echt te vinden als hypotheekkantoor. Het komend jaar willen we hier verandering in brengen. Niet voor niets hebben we in ons logo ook duidelijk gemaakt dat we hypotheken doen. Door onze onafhankelijke status kunnen we bij zeer veel geldverstrekkers, ook de grootbanken, bemiddelen in hypotheken. Je hoeft niet meer te shoppen voor een hypotheek, dat doen wij wel voor je. 

Voor verzekeringen is het verhaal niet heel anders. Doordat we alle processen zelf in huis hebben kunnen we snel vergelijken en offreren, een juist advies afgeven en bij schade zeer adequaat handelen. Niet voor niets heeft onze schadeafdeling een super waardering van onze klanten. Gemiddeld worden onze schadebehandelaars gewaardeerd met het cijfer 9. Dit zegt volgens mij genoeg.

Het mooie aan schaalvergroting is ook dat je middelen beschikbaar krijgt om een vergaande automatisering door te voeren. Je bent klaar voor de toekomst en kunt makkelijker inspringen op ontwikkelingen in de markt. Digitalisering betekend bij ons niet meer afstand creëren maar juist dichter bij onze klant komen te staan, meer tijd hebben voor onze gewaardeerde relaties. En stopt het hiermee? Nee, we blijven zoeken naar mogelijkheden om groter en nog beter te worden.  

Ons doel is om onze slogan echt waar te kunnen maken en met trots te kunnen uitspreken:

“Wij ontzorgen onze relaties en doen dat door als mens naast ze te gaan staan en mee te denken, met als doel om ze goed te kunnen adviseren over verzekeringen, hypotheken en bankzaken.”

Rijkele Dijkstra
Team Dijkstra de Boer

Afbeelding
Complimentendag: Friezen geven meeste complimenten, Groningers de minste Samenleving 13 uur geleden
Wat een knapperd hè?
Lieve Casper zoekt een nieuwe mand Samenleving 19 uur geleden
Afbeelding
Sfeeractie bij laatste training voor halve finale knvb beker in Leeuwarden Sport 21 uur geleden
Afbeelding
Milde winter leidt tot milde energierekening Duurzaamheid 23 feb, 11:12
Arie Molendijk
Taxatiemiddag in het Post Plaza Hotel in Leeuwarden. Historie 23 feb, 10:00
Afbeelding
Erfgoedvrijwilligers Fryslân in kaart gebracht Samenleving 22 feb, 18:00
Afbeelding
Milieu Centraal gaat vrouwen uit Friesland helpen om bewust minder kleding te kopen Duurzaamheid 22 feb, 12:00
Afbeelding
Gewonde bij steekincident in Straat van Welgelegen in Leeuwarden 112-Nieuws 22 feb, 09:32