Afbeelding
Foto: RondOm Vandaag

Column Rijkele Dijkstra: Een vervelende klant

Column

Onlangs werd er van de bankrekening van mijn vrouw een bedrag afgeschreven welke wij niet konden matchen met een aankoop. We konden uit de afschrijving niet het bedrijf herleiden die dit had uitgevoerd. Bankkantoor dicht en dus de fraudedesk gebeld van ABN Amro. In eerste instantie keurig geholpen en het zou worden uitgezocht. Een week later kwam het antwoord: Mijn vrouw had een abonnement afgesloten en ze konden verder niets doen. Niks van waar natuurlijk en dit ook aangegeven. Nogmaals laten onderzoeken en het zelfde antwoord kwam terug. We hadden een betaling via Applepay gedaan en daar was de bank niet voor verantwoordelijk. We hebben het erbij gelaten.

Een maand later weer een afschrijving. Weer bellen en de fraudedesk voorbij kregen we alleen te horen dat we het zelf gedaan hadden en maar contact moesten opnemen met Apple. Dit gedaan en uiteraard kregen we van Apple het antwoord, niets aangekocht, we kunnen niets vinden en u moet bij de bank zijn. 5 keer heen en weer gebeld met de bank en Apple en uiteindelijk een halve dag later een klacht laten aanmaken en het wederom laten onderzoeken.

Een week later gebeld voor een antwoord. De klacht was verdwenen en het kwam er op neer dat we maar een vervelende klant waren en het zelf veroorzaakt hadden. Aangezien de bank ons niet kon vertellen wie er bij ons afschreef hebben we de bank verteld dat er dan maar één oplossing overbleef, de rekening blokkeren en opzeggen. Zo gezegd, zo gedaan. Rekening geopend bij de RegioBank aan de balie, geholpen bij het installeren van de app en alles omgezet. Zo maar klaar. Een dag later werd er door ABN Amro toch een frauduleuze incasso teruggestort. Wie had er dus gelijk?

Blij met onze nieuwe bank die wel vriendelijk en behulpzaam is en ons niet vervelend vind.

Ouderen hebben bepaalde kwaliteiten waardoor ze zich vaak wel redden in het verkeer.
Help, mijn vader is niet meer veilig in het verkeer! Gezondheid 7 uur geleden
Afbeelding
Heerenveen ontvangt 1,75 miljoen subsidie ter ondersteuning van de herontwikkeling van het centrum Politiek 17 uur geleden
Afbeelding
Stevige dame Floor zoekt een nieuw baasje Verhalen uit de buurt 28 apr, 18:00
Afbeelding
In deze Friese gemeente staan de meeste energiezuinige huizen Duurzaamheid 28 apr, 12:00
Afbeelding
De wereld in boeken: ga op reis vanaf je bank Algemeen 28 apr, 08:00
Afbeelding
Column Ed van Dijk: Nieuwe expo vormen Column 27 apr, 15:00
Kunstwerk van Janny Zijlstra.
De kunstzinnige levensreis van Janny Zijlstra-Wijnalda Cultuur 27 apr, 12:00
Afbeelding
Post-covid klachten aangezien voor ouderdomsklachten Zorg & Welzijn 27 apr, 10:00