Lionsactie levert bijna miljoen DE punten op
ZakelijkHEERENVEEN – De actie die de Lionsclub Heerenveen e.o. organiseerde voor het inzamelen van Douwe Egberts spaarzegels op koffie- en theeverpakkingen heeft maar liefst 991.339 of wel bijna een miljoen punten opgeleverd.
Dat is uiteraard te danken aan de schenkers van de punten en ook aan de supermarkten Albert Heijn, de beide Jumbo’s en Poiesz in Heerenveen, de Buurtsuper in Oudeschoot en Coop Brouwer in Nieuwehorne, waar gedurende de maand december inzamelboxen stonden.
Nog het meest mooie van deze actie is dat de Voedselbank Heerenveen voor dat aantal spaarpunten binnenkort 2000 pakken koffie ter beschikking krijgt voor toevoeging aan de voedselpakketten en het uitdelen daarvan aan haar bezoekers. Omdat koffie voor hen een duur product is, hebben ze nu dus de mogelijkheid om zonder aankoop toch een ‘lekker warm bakkie te doen’.
Landelijk is deze actie nu voor de tiende keer gehouden. Ditmaal verleenden daar 140 Lionsclubs hun medewerking aan. Vorig jaar leverde dat bijna 100 miljoen punten op; toen goed voor 200.000 pakken koffie. Uit waardering voor die opzet en uiteraard ook pr waarde voor de koffiefabrikant draagt Douwe Egberts daar 20% aan bij.
Aangezien deze activiteit in Heerenveen en Nieuwehorne ook een prima resultaat opleverde, zal die in december a.s. worden herhaald. Daarom nu alvast een oproep om de DE koffie- en theepunten daar voor te sparen.