Personeel van Gebroeders Bolwijn.
Personeel van Gebroeders Bolwijn. Foto: gebroedersbolwijn.nl

Vraag naar vakmensen het afgelopen jaar enorm gestegen

Zakelijk

DRACHTEN - Nu we met z’n allen meer dan ooit thuis zijn, zien we ook wat er nog allemaal moet gebeuren. Daarbij komt ook dat het geld van de “uitgestelde” vakantie ineens ook gebruikt kan worden voor onderhoud van de eigen woning. De vraag naar hoveniers, timmermannen, installateurs en zo ook schildersbedrijven is enorm. Gelijktijdig is er sprake van vergrijzing in die beroepsgroepen en is er een afnemende interesse bij de jeugd om “ouderwets” vakwerk te leren. De vraag is dan ook of al het gevraagde werk wel verzet kan worden door die bedrijven.

De winter komt aan zijn eind en langzaam wordt het weer wat warmer en droger. Nog even en schildersbedrijven kunnen weer aan de slag met buitenwerk. Bert-Jan Bolwijn, één van de broers achter het schildersbedrijf uit Drachten, waarschuwt alvast wel voor de drukte op de markt: “De vraag naar vakmensen is het afgelopen jaar enorm gestegen en veel bedrijven hebben het ontzettend druk. Het kan maar zo zijn dat als je in mei belt, dat je pas na de zomer geholpen kan worden. Sommige schildersbedrijven zitten nu al, medio maart, vol voor de rest van het jaar.”

Om de schaarste aan schilders én de toenemende vraag op te vangen is het schilderbedrijf van de broers begonnen met meerjarenplanning voor zijn relaties. “Met zo’n planning maak je met ons een afspraak voor dit jaar, maar ook meteen voor volgend jaar en de jaren daarop. Continuiteit in het onderhoud voor onze klanten, voor onszelf en natuurlijk voor de woning zelf is belangrijk en de manier om op de huidige trend in te spelen”. Door het planmatig onderhoud in een soort abonnementsvorm aan te bieden, waarbij je elke maand een klein bedrag betaald om jaarlijkse klussen te financieren, houden de broers de uitgaven voor hun klant ook laag en vooral beheersbaar.

Kwaliteit en vakmanschap zijn de basis van elk goed schildersbedrijf, maar vertrouwen tussen klant en schilder is tegenwoordig veel belangrijker, stellen de beide broers. “Als schildersbedrijf is het leveren van kwasten en verf alleen niet genoeg, het gaat steeds meer om communiceren. Het “meedenken met de klant” zozegezegd, want klantvriendelijkheid, duidelijkheid en oplossinsgerichtheid zijn de norm. Met daarbij uiteraard goed vakwerk, deugdelijk onderbouwde adviezen, heldere afspraken en een eerlijke prijsstelling”

Lees hier meer over het bedrijf:
www.gebroedersbolwijn.nl

Afbeelding
Column Rijkele Dijkstra: Mismatch opleidingen Column 15 minuten geleden
Afbeelding
Componist des Vaderlands Martin Fondse schrijft muziek voor Nederland Evenement 35 minuten geleden
Afbeelding
Boeren houden koeien binnen: protest tegen stikstofbeleid Samenleving 1 uur geleden
Afbeelding
Visser Plant Boomkwekerij/Plantencentrum Wonen 3 uur geleden
Afbeelding
Into The Grave mag na twee jaar weer los! Evenement 7 uur geleden
Afbeelding
Cybercriminaliteit in Friesland neemt af met 22,8% Algemeen 19 uur geleden
Afbeelding
Column Melissa: Dit is wat ik vind van ‘cancel culture’ Column 21 uur geleden
Afbeelding
FVC’er Olivier Veldhuizen naar Cambuur Sport gisteren