De Veurdele helemaal fris na een fantastische make-over
ZakelijkNOORDWOLDE - In de voorbije jaren heeft De Veurdele door een burgerlijk initiatief in 2004 het tot een volwassen speler binnen de kringloopbranche gebracht. De verhuizing inmiddels 3 jaar geleden naar de Hellingstraat 2a in Noordwolde, met als voornaamste reden dat de kringloopwinkel de vraag en aanbod niet meer naar tevredenheid kon verwerken, zorgde voor groei en een professionelere houding was noodzakelijk.
Ondanks de geringe omzet stijging vanaf de verhuizing was het gewenste resultaat (nog) niet behaald. Verandering en actie bleek hier voor nodig. Dit om een goede en stabielere toekomst te kunnen realiseren.
Johan Stuivenvolt werd gevraagd om de taak van bedrijfsleider op zich te nemen. Johan heeft ruim 20 jaar ervaring in de Retail. Hij heeft destijds de switch gemaakt van tennisleraar naar zelfstandig ondernemer. Dit middels het openen van een eigen sportwinkel met daarbij verschillende outlets in Nederland en België. Uit een opgesteld bedrijfsplan, overleg met de accountant, het bestuur en de vrijwilligers, kwam duidelijk naar voren dat de Veurdele een make-over nodig had.
Ideale persoon
Simeon Rinsampessy werd benaderd, om het plan gestalte te geven en het team te voorzien van advies en informatie. Gezien zijn ervaring als voormalig directeur in de kringloopbranche en zijn achtergrond als grafisch ontwerper mondde dit al snel uit in een inspirerende samenwerking. Voor Johan en zijn vrouw Desiree was Simeon de ideale persoon om de make-over gestalte te geven. Desiree die zelf ruim 16 jaar ervaring heeft in de mode, ondersteunt de kringloopwinkel en heeft een vaste rol als visual merchandiser wat goed te zien is tijdens de make-over.
Op 18 oktober 2020 was het zover; de start van de make-over. Deze operatie heeft om veel inzet gevraagd van alle vrijwilligers, maar het resultaat is er dan ook naar. Achter de schermen wordt er nog hard gewerkt aan de processen en ontwikkelingen, naar een nog professionelere kringloopwinkel met als maatschappelijke doelstelling de duurzaamheid, talentontwikkeling en hergebruik.
Lockdown
Vrijdag 24 oktober 2020 ging de winkel weer open. Het was gezellig druk en door de ruime opstelling van de winkel kon iedereen prettig winkelen. Door het enthousiasme van de bezoekers was de make-over een teamprestatie om trots op te zijn. Vlak daarna volgde de lockdown helaas, maar ook in deze periode bleef het team van vrijwilligers de winkel verder verfraaien en inmiddels is de winkel uitgebreid naar zo’n 1500 m2 in totaal en inmiddels verwelkomen we al onze klanten weer.