Afbeelding

Vakkundig, eerlijk en open; de Citroënspecialisten van Stoebo helpen u graag op weg

Bedrijf in beeld

BOLSWARD - Al eerder maakte u in deze krant kennis met de vaklui van Stoebo uit Bolsward. Wist u dat deze garage zich ook heeft gespecialiseerd in Citroën? Dankzij jarenlange ervaring kennen ze inmiddels al de geheimen van dit Franse merk. Als Citroënspecialist zijn ze flexibeler, klantgerichter én goedkoper dan de meeste officiële dealers: “We mogen veel, we moeten niets, zo kunnen we de beste service garanderen.”

Al vijftig jaar is Stoebo specialist in Franse automerk Citroën. Inmiddels kunnen ze u helpen met alle voorkomende garage-services. Voor onderhoud, APK, de grote of kleine beurt draaien ze hun hand niet voor om. Daarnaast doen ze ook ruitvervanging of restauratie, schadeherstel, restauratie, motoronderhoud en hebben ze een airco-service. Ze laten zich niet afschrikken door leeftijd en pakken zowel spiksplinternieuwe modellen als echte oldtimers met beide handen aan. Eigenlijk is er niet zoveel wat ze niet kunnen fixen. 

Stoebo is geen dealer en heeft daarom geen contracten lopen met bepaalde fabrieken of leveranciers. Dit maakt ze een stuk flexibeler. Iwan Stoel van Stoebo legt uit hoe dat kan: “Dat wij geen dealer zijn betekent dat wij veel vrijer zijn. Wij mogen van alles en hoeven niets. Hierdoor kunnen we voor elke klant een passende oplossing bieden. Af en toe gebeuren er rare dingen met de auto en dan denk je al snel; dit gaat veel geld kosten. Denk dan bijvoorbeeld aan een koppeling met kuren, een distributieriem die kapot is gegaan of een het lampje van het motorblok dat opeens aan gaat.”

Feit is dat dit helemaal niet zo duur hoeft te zijn. “Voor standaardprocedures, een kapotte ruitenwisser, olie bijvullen, etc, loopt iedereen wel redelijk in de pas en zijn de prijzen van garages ongeveer gelijk,” gaat Iwan verder, “Maar bij die rare dingen zie je al snel een groot verschil. Andere garages zitten vast aan dure apparatuur en onderdelen, wij kunnen voor onze klanten op zoek gaan naar de beste deal. Dat scheelt soms honderden euro’s” Natuurlijk blijft de keuze wel altijd bij de klant. Als zij liever toch voor een duurder alternatief willen gaan, dan kan dat. 

Waar Citroënspecialist Stoebo in uitblinkt is de persoonlijke aandacht. Het kleine team investeert in een band met hun klanten. Ze weten wie wel graag gebeld wil worden en wie niet. Omdat ze hun klanten zo goed leren kennen, kunnen ze ook goed inschatten wat de klant wil. Ze kunnen zo echt maatwerk leveren. 

Communicatie en transparantie vinden ze bij Stoebo heel belangrijk. Iwan: “Als je ergens geen verstand van hebt, dan moet je de specialist in vertrouwen nemen.” Hij snapt best dat dat soms lastig is, zeker met het beeld dat mensen hebben van garages. “Hoe vaak gebeurt het dat je je auto inlevert voor een beurt of APK met het idee dat er niets aan de hand is? Komt de garage opeens met allemaal dingen die niet goed zijn. Ik begrijp dan wel dat je dan even met een mond vol tanden staat. Daarom proberen we zo open en eerlijk mogelijk advies te geven aan onze klanten. Als de klant dat wil dan leggen we graag alles uit. We vertellen precies wat er mis is en als het kan laten we dit ook zien. Daarna bespreken we wat we gaan doen, wat de kosten zijn van eventuele onderdelen en welk uurloon we aanhouden. We willen dat onze klanten naar huis rijden met het gevoel dat hun auto is goede en betrouwbare handen is.”

Als je al zo lang specialist bent in een bepaald merk auto’s, dan hebben ze op een gegeven moment geen geheimen meer voor je. “Zo weten we bijvoorbeeld dat een bepaald type motor, de zogenaamde THP-motor, specifieke problemen heeft. Deze problemen hebben we al zo vaak aangepakt, dat we nu precies weten wat we wel en niet moeten doen.” De ervaring zorgt ervoor dat de vakmensen van Stoebo soms een andere werkwijze hebben dan de dealer, wat weer terug te zien is op de eindrekening. 

Iwan geeft als tip om juist in deze tijden een bezoekje te brengen aan de garage: “Veel mensen hebben hun auto dagelijks nodig, maar omdat ze nu thuis zitten staat de auto op de inrit. Nu is de perfecte tijd om de auto langs te brengen voor een keuring of een beurt. Hier is het op dit moment nog erg rustig en kunnen we u meestal gelijk al helpen.” Natuurlijk houden de medewerkers van Stoebo zich aan alle RIVM-maatregelen. Zo wassen ze vaker hun handen, houden 1,5 meter van elkaar en van klanten en gaan nog hygiënischer te werk. 

Iwan benadrukt ook nog even dat onderhoud superbelangrijk is: “Hopelijk gaan we straks weer lekker op vakantie. Dan wil je niet stil komen te staan aan de kant van de weg of drie weken lang zonder airco in de Spaanse hitte rijden. Als je nu langskomt checken we alles goed en kun jij met een gerust hart op vakantie.” 

Stoebo is verbonden aan BOVAG, wat betekent dat klanten meer zekerheid hebben en onder bepaalde garantie vallen. Ook de GlasGarage is gecertificeerd. Dankzij deze FOCWA-registratie en natuurlijk de BOVAG weet je waar je aan toe bent. 

Stoebo, de Citroënspecialist
De Marne 104 | 8701 MC Bolsward | Telefoon: 0515-572626 | E-mail: info@stoebo.com

www.stoebo.com | www.citroenfriesland.nl 

Afbeelding
Afbeelding
Ontdek Kinderdans bij Kunstencentrum Atrium! Cultuur 17 uur geleden
Afbeelding
Visles op OBS de Oudvaart Sneek Algemeen 15 apr, 08:48
Afbeelding
Aantal Friese woningen met zonnepanelen in 2,5 jaar tijd toegenomen met 81,2% Duurzaamheid 12 apr, 08:00
Afbeelding
Herdenk op 4 mei bij het Kazemattenmuseum Verhalen uit de buurt 11 apr, 12:00
Afbeelding
Bijna kwart Nederlanders heeft probleem met stoelgang Gezondheid 11 apr, 10:00
Afbeelding
Dieuwke Kramer uit Sneek maakt debuut als presentatrice bij Tijd Voor Volleybal Sport 10 apr, 15:49
Afbeelding
Dieuwke Kramer uit Sneek maakt debuut als presentatrice bij Tijd Voor Volleybal Sport 10 apr, 10:19
Afbeelding
4 tips voor effectief time management binnen jouw bedrijf Algemeen 9 apr, 11:10