zaterdag 26 september, 2020 13:40
Logo rondomvandaag.nl/schouwen-duiveland
Samen met bewoners, ondernemers en organisaties zet Zeeland alle zeilen bij voor een goed najaar.
Samen met bewoners, ondernemers en organisaties zet Zeeland alle zeilen bij voor een goed najaar. (Foto: )

ZEELAND GAAT VOOR NIET NORMAAL HERSTEL TOERISME

Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. En dat is hard nodig om de toeristische sector gezond te houden. Met naar schatting vergelijkbare aantallen bezoekers in juli en augustus als vorig jaar, leek het ondanks alle coronamaatregelen een goede zomer voor de Zeeuwse toeristische sector. Je zou bijna kunnen spreken over een ‘normale’ zomer, maar iedereen beseft dat dit jaar alles anders is.

Zeeland kiest ervoor geen genoegen te nemen met het veelbesproken ‘Nieuwe normaal’ en gaat voor herstel van de toeristische sector op basis van eigen kracht, karakter en trots. Met 650 km kustlijn, unieke overkanten en uitzichten, imposante Deltawerken, on-Nederlands mooie natuur, zilte zaligheden en karakteristieke dorpen en steden is Zeeland niet normaal. Mooi.

“Na een moeilijk eerste en tweede kwartaal zagen we afgelopen zomer dat de toeristische sector zich ondanks de coronamaatregelen ontzettend goed herstelt. Hopelijk kunnen we dit positieve gevoel doortrekken naar het najaar en de winter, want dat is hard nodig. Gelukkig is Zeeland veelzijdiger dan zon, zee en strand en hebben we toeristen het hele jaar veel te bieden. Het is nu aan ons allemaal om te laten zien hoe mooi Zeeland is en wat er allemaal voor unieks te beleven valt. Als VVV Zeeland gaan wij graag voorop en bieden wij Zeeuwse ondernemers de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvol toeristisch najaar.” Aldus Erik van den Dobbelsteen, Directeur-bestuurder VVV Zeeland.

De aftrap van de najaarscampagne begint met een outdoor campagne, zoals hier te zien op de A58.

Zeeland is klaar voor het najaar

Met de boodschap ‘Niet normaal mooi’ starten provincie Zeeland en VVV Zeeland een breed gedragen campagne voor toeristen én inwoners die komend najaar op zoek gaan naar een bijzondere vakantiebestemming in eigen land. Het offensief borduurt voort op het landelijke initiatief #hiermoetjezijn van NBTC Holland Marketing. Hierbinnen neemt Zeeland een eigenzinnige positie in en daagt iedereen uit om te ontdekken hoe contrastrijk, ongelooflijk, stormachtig, on-Nederlands en veelzijdig de provincie eigenlijk is. Ondernemers ontvangen van de VVV Zeeland een online toolkit om zo samen het toerisme via online advertising en sociale kanalen aan te jagen dit najaar.

Zeeland is nooit normaal geweest

Zeeland neemt met ‘Niet normaal mooi’ niet zozeer stelling tegen de huidige opinie, het bevestigt juist wat iedereen denkt. Zeeland is een land in zee en in al die tijd nooit normaal geweest. De ligging, de geschiedenis, het karakter, de cultuur en natuur van dit deel van Nederland is met niets vergelijkbaar. Daarom roept Zeeland bewoners, ondernemers en organisaties op om te laten zien hoe mooi dit deel van het land ook in het najaar is. Dat het zelfs in deze tijd, met de noodzakelijke coronamaatregelen en met de herfst in aantocht, een niet normaal mooie bestemming is. Zeeland is klaar voor het najaar.

Over VVV Zeeland

VVV Zeeland is de toeristische destinatie marketing organisatie voor Zeeland. In opdracht van Provincie Zeeland en de Zeeuwse gemeenten werkt de VVV samen met een netwerk van ondernemers, brancheorganisaties, overheden, maatschappelijke organisaties en stakeholders. Dagelijks houdt de organisatie zich bezig met het innoveren van de toeristische sector en diverse projecten die bijdragen aan het aantrekken van meer gasten en het vergroten van de beleving.

Meer berichten