woensdag 12 augustus, 2020 11:32
Logo rondomvandaag.nl/schouwen-duiveland

Commissaris Polman presenteert Jaarverslag 2019

"Want dat vind ik belangrijk: dat alle Zeeuwen kunnen zien hoe wij in het Provinciehuis en ver daarbuiten samen met vele anderen elke dag proberen het beste te doen voor Zeeland en de Zeeuwen." Zo begint het jaarverslag 2019 van de Zeeuwse commissaris van de Koning, Han Polman dat op 10 januari 2020 verscheen.

In zijn jaarverslag geeft commissaris Polman een inkijkje in zijn werkende leven. Hoe hij zich in Den Haag sterk maakt voor de Zeeuwse zaak bijvoorbeeld. Maar ook hoe hij terugkijkt op de herdenking van de Slag om de Schelde en de start van de viering van 75 jaar vrijheid in Terneuzen, hoe een burgemeestersbenoeming in zijn werk gaat, wat Zeeland doet om ondermijning tegen te gaan en nog veel meer.

Hoewel hij in zijn jaarverslag natuurlijk vooral terugkijkt, werpt Polman de blik ook vooruit. ''De zweepslag die iedereen wel voelt, is de noodzaak verder te verduurzamen. Ja, er zijn mensen die anders tegen de klimaatverandering aan kijken. Die vragen zich af wat het menselijk aandeel daarin is. Maar dat die veranderingen er zijn, kan niemand ontkennen. Die zijn er. Daar is iedereen het wel over eens. En dat we zuinig moeten zijn op Zeeland, dat delen we ook. Dat is een mooie basis om vanuit te werken.'

In 2019 legde de commissaris leerzame en interessante werkbezoeken af, binnen en buiten Zeeland – tot in Amerika aan toe. Of het nou een boerenlunch met Provinciale Staten was, een ontbijt met de Suffe Tutten, een ontvangst van de Koninklijke familie of het uitreiken van de Zeeuwse Parel aan DOW: het is allemaal te zien en te lezen in het jaarverslag 2019 van de commissaris van de Koning.

Meer berichten