Tandheelkundig Centrum Zuiderburen is nog altijd ‘De Lieve Tandarts’ | RondOm Vandaag regionaal nieuws voor Leeuwarden en omstreken
dinsdag 19 januari, 2021 12:24
Logo rondomvandaag.nl/leeuwarden
Foto: Eigen foto

Tandheelkundig Centrum Zuiderburen is nog altijd ‘De Lieve Tandarts’

  Zorg & Welzijn

Tandheelkundig Centrum Zuiderburen heeft ook in 2020 het keurmerk De Lieve Tandarts behaald, voor het tweede achtereenvolgende jaar en daar mogen ze terecht best trots op en blij mee zijn. “We behandelen mensen zoals we zelf ook graag behandeld willen worden”, zegt eigenaar Reza Abdollahi. “Wij doen ons best om echt aandacht aan de mensen te geven, met ze mee te denken en goed naar ze te luisteren wat ze willen.” 


Praktijkmanager Rita Vijgeboom werkt vijftien jaar bij het bedrijf dat zestien jaar geleden is gestart, vlakbij de huidige locatie in Zuiderburen. Dat doet ze nog altijd met veel plezier en inzet. “Wij zijn niet voor niets gecertificeerd door de organisatie ‘De Lieve Tandarts’. Dat betekent dat wij aardig zijn voor de mensen die zich bij ons laten behandelen, zoveel mogelijk pijnvrij behandelen en extra aandacht besteden aan mensen die angstig zijn en bang voor de tandarts.”

Passie voor gebit en gedreven in oprechte klantvriendelijkheid

Binnen het team van medewerkers is de sfeer bovendien ook goed. Ze delen dezelfde klantvriendelijke passie en de passie voor een mooi en gezond gebit. Tandheelkundig Centrum Zuiderburen heeft zes behandelkamers en bestaat uit vier tandartsen: praktijkeigenaar Reza Abdollahi, Rosalina Sanchez Vidal, Gülcan Kurt-Kemaldar en Mariëlle Peuchen. Ook zijn er drie mondhygiënisten, een preventie assistente, zes assistentes en drie baliemede-werksters actief. Rosalina en Gülcan zijn momenteel met zwangerschapsverlof, zijn onlangs bevallen van respectievelijk een dochter en een zoon. Rosalina zal vanaf januari volgend jaar weer terugkeren, Gülcan waarschijnlijk iets later. 

Kinderen tot achttien jaar gratis

Praktijkmanager Rita Vijgeboom vindt het belangrijk te melden dat kinderen tot achttien jaar gratis behandeld worden. Bij een grote groep mensen is dat niet bekend. Kinderen
tot achttien jaar zijn automatisch meeverzekerd als de ouders een basisverzekering hebben, pas vanaf je achttiende moet je zelf je eigen zorg regelen en je eigen verzekering afsluiten.

“Omdat veel mensen helaas denken dat ze voor de kinderen ook moeten betalen, missen we een grote groep”, zegt Rita. Bij kinderen is preventie bijvoorbeeld erg belangrijk. Als ze te lang met problemen rondlopen worden de herstelwerkzaamheden veel ingrijpender dan wanneer je er in een vroeg stadium
bij bent.

Neemt nieuwe patiënten aan

Het Tandheelkundig Centrum kan nog altijd nieuwe patiënten aannemen. De tandartsen zijn vooruitstrevend en gebruiken de nieuwste technieken. Naast algemene tandheelkunde kun je er ook terecht voor Cerec 3D techniek (een restauratiemethode waarbij met behulp van computertechniek restauraties zoals kronen, inlays, onlays en facings worden vervaardigd), tanden bleken met Philips Zoom, implantologie, gebitsprothese, klikgebit, orthodontie en mondhygiëne behandelingen.

Gratis parkeren voor de deur

Gratis voor de deur parkeren in de makkelijk bereikbare wijk Zuiderburen is ook een ‘selling point’ voor het tandheelkundig centrum. De praktijkmanager: “We zitten hier prima, in dit verzamelgebouw zitten ook andere op de gezondheid gerichte bedrijven. Wij zijn een zelfstandig tandheelkundig bedrijf, zijn geen onderdeel van een landelijke keten en dat bevalt ons goed.” Uiteraard houdt het Tandheelkundig Centrum rekening met corona. Rita: “Wij zijn volledig open voor reguliere patiëntenzorg. Het beleid dat we volgen is dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn.”

Omdat handhygiëne bij deze virusuitbraak een belangrijk bron van besmetting blijkt te zijn, vragen ze iedereen bij betreden van de praktijk de handen te desinfecteren met handalcohol. Dit is aanwezig op de praktijk, links naast de balie. “We verzoeken daarna gezicht en zaken zoals mobiele telefoons niet meer aan te raken. In de wachtruimte en bij het maken van afspraken proberen we met elkaar zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren die door de Rijksoverheid wordt geadviseerd.”

Meer berichten