Stiek'm Trots op alles van het 'Gallië van Friesland'
Recreatie & OntspanningDe website Stiek'm Trots laat op een prachtige eigenwijze wijze al het moois, lekkers, geweldigs, heerlijks zien wat Weststellingwerf te bieden heeft en is sinds deze week online. De ondernemersverenigingen en de gemeente hebben de website samen ontwikkeld om te laten zien hoe mooi de streek is, door hen zelf liefkozend 'ons eigen Gallië' genoemd. Dat tonen, dat mooie, dat is gelukt, precies in de stijl van de relaxte voormalige boerenrepubliek met de eigen taal waar mensen Stiek'm Trots op zijn: www.stiekmtrots.nl.
'Stiek'm' veel bijzonderheden
Afgevaardigden van alle ondernemersverenigingen en de gemeente zijn het initiatief gestart om mensen van buiten de gemeentegrenzen te laten zien hoe leuk Weststellingwerf is. Met een flinke knipoog heet deze campagne welkom aan mensen buiten de gemeentegrenzen. 'Stiekm´ zetelt er een aantal bijzondere bedrijven, inwoners, kunstenaars, evenementen en bezienswaardigheden.
Eeuwenlang geheim
Al het goeds en moois in Weststellingwerf is al eeuwenlang een groot geheim. Dat komt omdat echte Stellingwervers er nooit over praten. Zij weten als geen ander dat 'Het andere Friesland' ook een onovertroffen gebied is voor wonen, werken en recreëren. Alles waar Stellingwervers stiekm trots op zijn, delen zij nu op de website stiekmtrots.nl. Je vindt hier alles op het gebied van winkelen, eten en drinken, zien en doen, overnachten en sporten.
'De Stiekemerds'
Ruim twee jaar zitten mensen uit de besturen van verschillende ondernemersverenigingen informeel bij elkaar. Om promotie aan te jagen, maar ook voor andere praktische zaken. Leden van deze groep: Frank Zeinstra - SOW, Hasker de Jong – OVN, Marten Hoeksma – WOW, Petra Kempkes en Theo Sinnige - Platform Toerisme, Jaap Bijsterbosch – INWolvega, Marck Hiemstra- Parkmanagement, Liesbeth Schievink- CCW, Burgemeester André van de Nadort, Wethouder Roelof-Theun Hoen. Hein Scholma van Thabasco ontwikkelde de campagne met hen. Hij tekende eerder voor grote landelijke en internationale campagnes zoals 'Er gaat niets boven Groningen', Arriva en het TT Circuit.