De winkel van Kamsma in Drachten is onlangs verbouwd!
De winkel van Kamsma in Drachten is onlangs verbouwd!

Kamsma Schoenen viert versoepelingen met gloednieuwe voorjaarscollectie

Zakelijk

DRACHTEN - De nieuwe voorjaarscollectie van Kamsma Schoenen in Drachten is binnen! Net op tijd gelukkig, want dankzij de nieuwe maatregelen zijn klanten ook weer welkom. Weliswaar op afspraak, maar dat kan de pret niet drukken voor Johan Kamsma, eigenaar van de bekende Drachtster schoenenwinkel: “We zijn heel blij met de versoepeling! Nu krijgen we een kans om de nieuwe collectie in het echt te laten zien en onze klanten in de winkel te voorzien van goed advies.”

De nieuwe collectie is net gearriveerd in de winkel en Johan verheugt zich om de nieuwe modellen aan zijn klanten te laten zien: “Dit seizoen zijn sneakers weer helemaal in de mode en je zal ze dit jaar vooral vinden in frisse kleuren. Bijna 70% van de schoenen in de winkel zijn wit, maar ook lichte kleuren zijn populair, zoals groen of geel.” Johan ziet vaak dat er in het voorjaar veel vraag is naar sneaker, maar vult daaraan toe dat de ene sneaker natuurlijk niet de andere is: “Elke klant verwacht weer iets anders van hun schoenen. De ene wil een stuggere, zwaardere en stevigere schoen, terwijl de andere juist weer een lichte schoen wil, omdat hij bijvoorbeeld snel last heeft van de voet.”

Topkwaliteit schoenen

Bij Kamsma Schoenen in Drachten hebben ze voor elk wat wils, voor de jongsten die net kunnen lopen, tot de oudere klanten waar lopen niet meer zo makkelijk gaat als vroeger. De kwaliteit is altijd het het belangrijkste, vindt Johan: “We bieden alleen schoenen aan van topkwaliteit, schoenen waar we echt achter kunnen staan. Dat betekent bijvoorbeeld dat onze schoenen vaak losse voetbedden hebben, waardoor een klant zijn eigen (steun)zooltjes zonder probleem kan gebruiken.”

Het assortiment van kwalitatief goede schoenen is niet het enige waar Johan en zijn team trots op is: “We vinden passend advies en aandacht voor de klant heel belangrijk. Al onze winkelmedewerkers hebben inmiddels jaren ervaring in de branche en sommige collega’s zitten al dertig jaar in het vak. Natuurlijk ben ik ook niet nieuw in de schoenenwereld, maar ik leer elke dag nog van mijn collega’s,” geeft hij lachend toe.

Lange tijd maakte de coronacrisis het lastig voor het team om hun klanten bij te staan met advies: “We misten de verbinding met de klant. Wij zijn sterk op het gebied van advies, maar het lastig om een klant goed te adviseren als ze de schoen niet even kunnen passen.”

We kunnen weer!

Johan en zijn collega’s waren dan ook heel blij met de nieuwe maatregelen die op 23 februari werden aangekondigd. Winkels krijgen de kans om toch open te gaan voor klanten, op afspraak. Het was niet de versoepeling waar Johan op gehoopt had, maar toch is hij verheugd: “Ik was liever helemaal open, maar we kunnen in ieder geval weer!”

Na een periode van compleet sluiten en vervolgens het click & collect systeem, mogen er dus eindelijk weer klanten naar binnen. Een dag naar de persconferentie kwamen de eerste afspraken al binnendruppelen: “Veel mensen hebben hier op gewacht,” denkt Johan. “Veel mensen vinden het spannend om schoenen online te kopen. Heel begrijpelijk, je wilt ze het liefst toch even passen. Daarnaast is het online ook moeilijk om goed advies te krijgen, zeker in de grotere webshops.” De nieuwe versoepeling is dus de uitkomst, en Johan verwacht dat veel klanten het ook wel fijn vinden om in de winkel alle aandacht te krijgen: “Klanten krijgen nu de volle aandacht van onze medewerkers. We lopen graag met u door de winkel en hebben alle tijd om onze klanten te voorzien van de aandacht en het advies dat ze verdienen.”

Alle tijd om te passen

Om er zeker van te zijn dat klanten die rust en ruimte ook ervaren, nemen ze niet alle vrijheid die de versoepelingen bieden: “Het zou in theorie mogelijk zijn om elke tien minuten twee klanten op afspraak te verwelkomen, maar dat vind ik voor ons én de klanten niet reëel. Als je schoenen gaat passen heb je meer tijd nodig dan tien minuten en wil je je al helemaal niet opgejaagd voelen. Daarom maken onze klanten een afspraak voor een half uur, of zelfs een uur.” Een afspraak maken kan via de telefoon (0512 515 684), via een e-mail (drachten@kamsmaschoenen.nl) of zelfs op de Facebookpagina van Kamsma Drachten. Klanten die een afspraak hebben gemaakt, kunnen gelijk de nieuwe inrichting van de winkel bewonderen. In de afgelopen periode is Kamsma Schoenen ook verbouwd: “Er is nu meer ruimte om onze populaire merken, zoals Wolky en Ecco, nog beter te presenteren. Dat betekent ook dat ons assortiment in de winkel is uitgebreid.”

Het is dus zeker de moeite waard om een afspraak te maken! Johan en zijn collega’s staan graag voor u klaar met hun onverdeelde aandacht, passende advies én de nieuwe voorjaarscollectie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leeuwarden doet voor de derde keer mee aan het NK Tegelwippen Algemeen 1 uur geleden
Afbeelding
Campagne Doortrappen feestelijk van start Gezondheid 13 uur geleden
Afbeelding
FryslânDOK: Prins Dokkum Cultuur 15 uur geleden
Pelle Schlichting (links) en Evert Stellingwerf (rechts)
Officiële opening van eerste snellaadplein in Leeuwarden voor elektrische trucks en bedrijfswagens Duurzaamheid 18 uur geleden
Afbeelding
De trap schilderen? Ga aan de slag met Sikkens trapverf Algemeen 20 uur geleden
Afbeelding
Chantal Jager (20) staat voor de tweede keer op rij in de finale van Miss Beauty of Friesland Persoonlijke verhalen 21 uur geleden
Afbeelding
Ontwikkelkader Spoordok: Stadsterp van de toekomst! Politiek 23 uur geleden
Afbeelding
Groot onderzoek naar koopgedrag in Fryslân eind maart van start Politiek 26 mrt, 18:00