Eigenaar Spotta neemt ook concurrent verspreider over
Zakelijk nieuwsBeheermaatschappij Arcis heeft Axender overgenomen, één van de leidende organisaties voor huis-aan-huis verspreiding in Nederland. Nadat Arcis recent Spotta al had overgenomen, is dit een belangrijke stap om de continuïteit in kwalitatieve huis–aan-huis verspreiding te waarborgen. De nieuwe organisatie gaat onder de naam Spotta verder. Het nieuwe bedrijf staat garant voor de bezorging aan wekelijks 5,7 miljoen huishoudens.
Het medialandschap verandert sterk. Advertenties in reclamefolders en weekbladen staan door digitalisering en de komst van de JA-JA sticker onder druk. Het samenvoegen van de bedrijven was noodzakelijk om de continuïteit te garanderen. Bij de integratie van de twee bedrijven staan continuïteit, duurzaamheid, kwaliteit en het verhogen van bereik en efficiency voorop. Aandeelhouders willen zowel fysieke als digitale producten door-ontwikkelen. Duurzaamheid speelt bij alles een belangrijke rol. De komende tijd zal er geïnvesteerd worden in het vervaardigen van het plastic vrij verpakken van de folder-pakketten.
In Friesland is het verspreiden van huis-aan-huis folders voor een groot gedeelte in handen van het Leeuwarder bedrijf FRL Verspreidingen, de FRL werkt wel nauw samen met Axender, wat deze ontwikkeling voor deze samenwerking betekend is nog niet bekend. In de regio's Drachten en Oosterwolde wordt wel door Axender verspreidt. Concurrent Spotta is in geheel Friesland actief.
Directie
De nieuwe directie zal gaan bestaan uit CEO Yme Pasma (voormalig directeur Spotta), Thomas Hopman (commercieel directeur, afkomstig uit de Axender organisatie) en Ron Paulissen (operationeel directeur, afkomstig uit de Spotta organisatie). Thomas Hopman: “Deze overname waarborgt de continuïteit voor onze klanten. Wij kunnen nu verder met het optimaliseren van het grootste bereik voor reclamefolders en weekbladen en werken aan een duurzame toekomst voor de nieuwe organisatie”.