Compagnie Carabosse komt naar Leeuwarden

LEEUWARDEN - In deze donkere en koude maanden komt Compagnie Carabosse met hun nieuwste show Installation de Feu naar Leeuwarden om de stad te verwarmen. Van 30 januari tot en met 1 februari keert het Franse gezelschap voor de derde keer terug naar Leeuwarden.

Compagnie Carabosse reist al sinds 1997 de hele wereld over. Hun indrukwekkende shows zetten eerder al de harten van bezoekers in São Paolo, Moskou, Riga, Melbourne, Marrakesh, Singapore en Dublin (en nog veel meer wereldsteden) in vuur en vlam. Ook in Leeuwarden hebben we eerder van ze mogen genieten. Leeuwarden verwelkomde het Franse gezelschap in 2006 en 2009.

De nieuwe voorstelling van Compagnie Carabosse heeft de verwonderende werking om iedereen en alles samen te brengen. Waar water en vuur normaal niet samen gaan, zorgt het er in Installation de Feu juist voor dat het vuur blijft branden. Het geknisper en de geur van het vuur brengt iedereen samen om een betoverende tocht door de binnenstad van Leeuwarden te beleven.

Van het Wilhelminaplein tot het Oldehoofsterkerkhof loopt de laatste avonden van januari een vuurroute. Naast de twee grote pleinen, verwarmen en verlichten de kunstinstallaties van Carabosse de Kleine Kerkstraat, Nieuwestad, Oude Lombardsteeg, Doelesteeg en het Waagplein. Het evenement is gratis toegankelijk voor iedereen.

Nieuwe subsidie voor innovatieprojecten in de landbouw in Noord-Nederland Agrarisch nieuws 11 uur geleden
Aanbod hoogbegaafdheid van Proloog zorgt ervoor dat kinderen worden gezien Zakelijk nieuws 17 uur geleden
Start kaartverkoop Grondproeven: culinair muziektheater over een boerenbedrijf in transitie Cultuur 19 uur geleden
Leeuwarden doet voor de derde keer mee aan het NK Tegelwippen Cultuur 21 uur geleden
Wethouder Hein de Haan haakt samen met Steven Jansen, algemeen directeur van aannemer Knipscheer B.V. het eerste brugdeel.
Laatste bruggen worden geplaatst voor Middelseefeart Politiek 17 apr, 18:00
Woning aan Uiterdijksterweg gesloten vanwege vondst hennepkwekerij 112-Nieuws 17 apr, 15:00
Meer ruimte voor wandelen, fietsen en leefkwaliteit in de openbare ruimte Natuur 17 apr, 12:00
Zwerfafval beloningsprogramma Schoon Belonen Leeuwarden van start Natuur 17 apr, 10:00