'Stiekm Trots' is nieuwe campagne voor Weststellingwerf
AlgemeenSTELLINGWERVEN - Twee jaar in het geheim aan het plan gewerkt. De gemeente Weststellingwerf is met een groep van ruim tachtig mensen uit verschillende geledingen van de samenleving de campagne ‘Stiekm Trots’ gestart. Het is bedoeld om Weststellingwerf op de kaart te zetten. Een kleine club van afgevaardigden van alle ondernemersverenigingen en vanuit gemeente heeft de afgelopen tijd gewerkt aan het initiatief.
Op dinsdag 26 november is het plan in de raadszaal van de gemeente gepresenteerd. De groep wilde op deze avond proeven of aanwezigen hier mee verder zou willen. De campagne 'Stiekm Trots' is enthousiast ontvangen en zet alle seinen op groen om nu met een grotere groep 'Stiekm' meer mensen van buiten de gemeentegrenzen te laten zien hoe leuk Weststellingwerf is.
Ideeën aandragen
De aanwezigen droegen al ideeën aan en die worden meegenomen om het nog meer van iedereen te maken. Daarmee krijgt de campagne het komende jaar steeds meer vorm.
De essentie van Stiekm Trots
Een eigen taal, onafhankelijk, fan van het eigen gebied, maar ook wel wat stil; dat typeert de Stellingwerver. Maar vraag je door, dan is de Stellingwerver stiekem wel trots op 'ons eigen Gallië'. En precies dat laten ze nu zien. ´Stiekm trots´ zijn ze, ook op het feit dat ze ooit een eigen boerenrepubliek waren.
Een vette knipoog
Met een flinke knipoog heet deze campagne welkom aan mensen buiten de gemeentegrenzen. Leer de Stellingwerven kennen, ook al kost dat een beetje moeite. Dan ontdekt men dat hier ´de meest Stiekeme Burgemeester´ te vinden is, maar ook 'Stiekm´ een aantal bijzondere bedrijven, inwoners, kunstenaars, evenementen en bezienswaardigheden.
Stiekm Trots is van iedereen
Het team wilde geen uitgekauwd verhaal voorleggen, maar een stevige basis waar straks iedereen op zijn/haar eigen manier mee verder kan. “Het was spannend”, zegt voorzitter Frank Zeinstra “Stiekm Trots is van Weststellingwerf, maar willen anderen meedoen?“ Dat bleek op de avond. Nu begint het pas en daarom is ook nog niet alles gepubliceerd en klaar. Daar is het komende jaar voor.
Website
Wie nu al een ‘Stiekemerd’ wil worden, kan op de speciale website www.stiekmtrots.nl contactgegevens vinden.
De Stiekemerds
Sinds twee jaar zitten mensen uit de besturen van verschillende ondernemersverenigingen informeel bij elkaar. Om promotie aan te jagen, maar ook voor andere praktische zaken. Leden van deze groep zijn Frank Zeinstra - SOW, Hasker de Jong – OVN, Marten Hoeksma – WOW, Petra Kempkes en Theo Sinnige - Platform Toerisme, Jaap Bijsterbosch – INWolvega, Marck Hiemstra- Parkmanagement, Liesbeth Schievink- CCW, Burgemeester André van de Nadort, Wethouder Roelof-Theun Hoen.
Hein Scholma van Thabasco ontwikkelde de campagne met hen. Hij tekende eerder voor grote landelijke en internationale campagnes zoals 'Er gaat niets boven Groningen', Arriva en het TT Circuit.